با گوشی کلاب الان بخر ، بعدا پرداخت کن !

مقایسه a35 و a25، خوش قیمت ترین میان رده های بازار

Saturday، ۲۶ Khordaad ۱۴۰۳

مقایسه سامسونگ گلکسی A35 5G و گلکسی A25 5G

اگر به دنبال خرید یک گوشی خوش‌قیمت از کمپانی معروف سامسونگ هستید و بین مدل‌های گلکسی A35 5G و گلکسی A25 5G مردد هستید، مطالعه این مقایسه می‌تواند به شما کمک کند تا با آگاهی کامل تصمیم بگیرید.

این دو مدل به فاصله ۳ ماه از یکدیگر معرفی شده‌اند و هر دو با بهره‌گیری از به‌روزترین امکانات ممکن، به بازار عرضه شده‌اند. از این رو، هر دو مدل از ارزش خرید بالایی برخوردارند. تنها مسئله‌ای که باید تصمیم بگیرید این است که از میان دو گزینه خوب و خوب‌تر، کدام یک را می‌خواهید.

مقایسه گوشی‌های سامسونگ گلکسی A35 5G و گلکسی A25 5G

گوشی گلکسی A25 5G 2023 سامسونگ

نقاط قوت

  • صفحه نمایش با حداکثر میزان روشنایی و کیفیت مناسب
  • باتری با شارژدهی مناسب
  • دوربین سلفی و پرتره با وضوح مناسب
  • رابط کاربری روان و راحت
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • بدنه خوش فرم و خوش دست

نقاط ضعف

  • نبود حسگر اثر انگشت در پایین صفحه نمایش
  • داغ کردن به هنگام اجرا بازی‌های سنگین
  • نبود آداپتور شارژ درون جعبه

گوشی گلکسی A35 5G 2024 سامسونگ

نقاط قوت

  • طراحی مناسب و بدنه با کیفیت ساخت بالا
  • صفحه نمایش با رزولوشن و روشنایی عالی
  • تراشه مناسب پردازش و اجرای انواع برنامه و اپلیکیشن
  • باتری با شارژدهی مناسب
  • رنگ بندی متنوع و زیبایی بدنه گوشی

نقاط ضعف

  • حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا
  • نبود آداپتور شارژ درون جعبه گوشی

گوشی‌های گلکسی A35 و گلکسی A25 سامسونگ دو مدل بسیار خوش قیمت هستند که با امکانات مناسبی به بازار عرضه شده‌اند و در رقابت با گوشی‌های میان‌رده بازار قرار دارند. گلکسی A35 سامسونگ در اسفند 1402، سه ماه بعد از معرفی گلکسی A25، عرضه شد. در ادامه به بررسی و مقایسه امکانات و مشخصات این دو گوشی ارزشمند می‌پردازیم.

مقایسه طراحی و بیان تفاوت های a35 با a25

مقایسه طراحی و بیان تفاوت های a35 با a25

اگر به نظر می‌رسد که گلکسی آ25 و آ35 در ظاهر کاملاً یکسان هستند و کپی از یکدیگر هستند، این اشتباه است!

وقتی به پنل پشتی این دو گوشی نگاه کنید، تفاوت‌های قابل مشاهده‌ای را می‌بینید. برای انتخاب بین آنها، بستگی به سلیقه شما دارد. سامسونگ در آخرین روزهای دسامبر گوشی گلکسی آ25 را با پنل پشتی مشبک به بازار جهانی عرضه کرد. با دقت به عکس‌های پنل پشتی یا حتی لمس آن، متوجه مشبک‌های مربعی کوچک در طراحی آن خواهید شد.

گلکسی آ25 همزمان با گلکسی آ15 عرضه شد، اما این طراحی فقط در آ25 مشاهده می‌شود. در مقایسه با آ35، پنل پشتی گلکسی آ35 از جنس شیشه براق و مقاوم است که زیبایی خوبی به آن می‌بخشد.

از دیگر تفاوت‌ها می‌توان به جنس پنل پشتی اشاره کرد؛ گلکسی آ25 از پلاستیک استفاده می‌کند در حالی که گلکسی آ35 از شیشه ساخته شده است. هر دو گوشی دارای فریم پلاستیکی هستند.

اما ارزش گلکسی آ35 حدود 105 دلار بیشتر از آ25 است، ولی سامسونگ هنوز از پلاستیک برای قاب خارجی استفاده می‌کند تا هزینه‌های تولید را کنترل کند.

طراحی A35 از نگاه فروشگاه گوشی کلاب

در حقیقت، ابعاد گوشی A35 برابر با 161.7 در 78 در 8.2 میلی‌متر است در حالی که ابعاد گوشی A25 برابر با 161 در 76.5 در 8.3 میلی‌متر است. ممکن است به نظر برسد که سامسونگ تغییرات چشمگیری در این موارد ایجاد نکرده است، اما در واقع، گوشی A35 که 3 ماه بعد از A25 معرفی شده است، از نظر ابعاد 0.7 میلی‌متر بلندتر و 0.1 میلی‌متر نازک‌تر است. وزن آن هم برابر با 209 گرم است در حالی که گوشی A25 که 197 گرم وزن دارد، 12 گرم سنگین‌تر است که این اختلاف احتمالاً حس نسبتاً کمی در دستیابی نسخه A35 ایجاد می‌کند که اما اذیت کننده نیست.

سامسونگ برای اولین بار در معرفی گوشی‌های گلکسی A15 و A25 از طراحی جزیره‌ای به نام "Key Island" استفاده کرد و این طراحی را در لبه سمت راست هر دو گوشی به کار برد. طراحی Key Island باعث می‌شود گوشی راحت‌تر در دست گرفته شود و مقاومت بهتری در برابر خط و خش داشته باشد. این طراحی همچنین در کنار دکمه‌های خاموش، روشن، و کنترل صدا قرار دارد که یکی از شباهت‌های A35 و A25 محسوب می‌شود.

تفاوت بزرگی که سامسونگ در طراحی لبه پایینی گلکسی A25 نسبت به سایر مدل‌ها به وجود آورده است، عدم حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا است. این ویژگی مهم برای کاربرانی است که از هدفون‌های سیمی استفاده می‌کنند. در کل، گوشی گلکسی A25 بهترین گوشی اقتصادی سامسونگ است که با ویژگی‌هایی از میان رده، در گروه میان رده‌ها قرار می‌گیرد.

لایه محافظ و مقاومت آن

سامسونگ برای محافظت از صفحه نمایش گوشی گلکسی A35 از بهترین لایه محافظ خود، یعنی گوریلا گلس ویکتوس پلاس، استفاده کرده است. این لایه محافظ قادر است در برابر افتادن از ارتفاع 2 متری، صفحه نمایش را به خوبی محافظت کند و از خسارات ناشی از افتادن‌های ناگهانی جلوگیری کند.

اما در مورد گوشی گلکسی A25، اطلاعاتی درباره لایه محافظ مورد استفاده موجود نیست. بنابراین، برای محافظت بهتر از صفحه نمایش این گوشی، باید بیشتر از آن مراقبت کنید و از افتادن‌های ناگهانی جلوگیری کنید.

همچنین، برای محافظت از پنل پشتی هر دو گوشی، می‌توانید به دنبال خرید قاب مناسب برای گلکسی A35 یا A25 باشید تا از خطرات و خسارات ناشی از ضربات و خوردگی‌ها به پشت گوشی‌تان جلوگیری کنید.

صفحه نمایش، سامسونگ برای هیچکدام از گوشی ها کم نگذاشته است!

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقایسه گوشی گلکسی A25 سامسونگ با گلکسی A35 سامسونگ بررسی صفحه نمایش است. تقریبا می‌توان گفت که سامسونگ در این بخش به خوبی عمل کرده و در سال‌های اخیر برای تمام گوشی‌های اقتصادی، میان رده و پرچمدارش از بهترین صفحه نمایش‌‎های ممکن استفاده کرده و تمرکز زیادی روی این قسمت از گوشی دارد.
گوشی Galaxy A35 صفحه نمایشی 6.6 اینچی دارد، در صورتیکه گوشی Galaxy A25 به صفحه نمایشی 6.5 اینچی مجهز شده است. تفاوت 0.1 اینچ اصلا قابل بیان نیست، اما در هر صورت نمی‌توان از بزرگ‌تر بودن صفحه نمایش گلکسی آ ۳۵ هم چشم پوشی کرد.