با گوشی کلاب الان بخر ، بعدا پرداخت کن !

کابل شارژر مغناطیسی چه تفاوتی با کابل شارژر معمولی دارد؟

Sunday، ۲۰ Khordaad ۱۴۰۳

اهمیت تشخیص کابل شارژر اصلی از تقلبی

امروزه انواع کابل شارژر با برندها و مارک‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند. تشخیص کابل شارژر اصلی از تقلبی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. خرید کابل شارژر تقلبی به باتری گوشی شما آسیب می‌رساند و در نهایت شما مجبور به تعویض باتری خواهید شد. در واقع، شارژر مهم‌ترین وسیله جانبی برای گوشی‌های هوشمند است زیرا اگر باتری گوشی به طور مرتب خاموش شود، تلفن همراه شما به همان اندازه نیز بی‌فایده و بی‌مصرف خواهد بود.

مزایای استفاده از کابل شارژر مغناطیسی

اگر به دنبال یک محصول با کیفیت و استاندارد هستید که از دوام بالایی برخوردار باشد و به راحتی از آن استفاده کنید، بهتر است به جای کابل شارژر معمولی از کابل شارژر مغناطیسی استفاده کنید. در ادامه به ویژگی‌های این نوع کابل‌ها بیشتر پرداخته شده تا شما با تفاوت عمده آن‌ها با کابل شارژر معمولی بیشتر آشنا شوید و بتوانید انتخاب درستی هنگام خرید کابل شارژر داشته باشید.

کابل شارژر مغناطیسی چه تفاوتی با کابل شارژر معمولی دارد؟

ویژگی‌ های کابل شارژر مغناطیسی

اتصال آسان و سریع: کابل شارژر مغناطیسی به راحتی به پورت گوشی متصل می‌شود و نیازی به دقت در جهت اتصال ندارد. این ویژگی به خصوص در مواقعی که دسترسی به پورت دشوار است، بسیار مفید است.

دوام بالا: این نوع کابل‌ها به دلیل داشتن کانکتور مغناطیسی، کمتر در معرض شکستگی یا خرابی قرار می‌گیرند و طول عمر بیشتری دارند.

حفاظت از پورت شارژ: استفاده مکرر از کابل‌های معمولی ممکن است باعث آسیب به پورت شارژ گوشی شود، اما کابل‌های مغناطیسی با کاهش فشار و سایش، از پورت شارژ محافظت می‌کنند.

قطع خودکار جریان برق: بسیاری از کابل‌های مغناطیسی مجهز به فناوری قطع خودکار جریان برق هستند که در صورت شارژ کامل باتری، جریان برق را قطع می‌کنند و از آسیب به باتری جلوگیری می‌کنند.

ویژگی‌های کابل شارژر مغناطیسی

اهمیت خرید شارژر قوی و بادوام

خرید یک شارژر قوی و بادوام از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا شارژر بد نه تنها موجب کاهش طول عمر باتری شما می‌شود، بلکه هزینه‌های زیادی را نیز برای شما به همراه خواهد داشت. هیچ کس دوست ندارد پول خود را بیهوده هدر دهد، خصوصا وقتی دلیل هدر رفت هزینه، خرید مکرر شارژر باشد. برای جلوگیری از این نوع پیشامدها نیاز به تهیه یک کابل شارژر خوب است. شما می‌توانید یک کابل شارژ معمولی تهیه نمایید، اما ممکن است پس از مدتی مجبور به تعویض و خرید کابل جدید شوید. این موضوع می‌تواند به دلیل تقلبی بودن، کیفیت پایین، کارایی کم یا استاندارد نبودن محصول رخ دهد.

ضرورت استفاده از کابل شارژر مغناطیسی

کابل شارژر مغناطیسی نیاز همه کاربرانی است که دارای گوشی‌های هوشمند هستند. با مطالعه ویژگی‌های این نوع کابل در مقایسه با کابل شارژر معمولی، می‌توانید با اطمینان یک کابل با کیفیت خریداری کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید. در زیر به برخی از ویژگی‌های کابل شارژر مغناطیسی و تفاوت آن با کابل شارژر معمولی اشاره شده است:

اهمیت خرید شارژر قوی و بادوام

ویژگی‌های کابل شارژر مغناطیسی:

دوام و طول عمر بالا:

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های کابل شارژر مغناطیسی در مقایسه با کابل شارژر معمولی، جنس درجه یک و مواد با کیفیت به کار رفته در آن است. این کابل برای مدت طولانی بدون شکستگی و خرابی کار می‌کند و شما را از خرید مکرر کابل شارژر بی‌نیاز می‌کند. این کابل دارای استاندارد نظامی است که به معنای استفاده از مواد بسیار محکم و با کیفیت است و در نهایت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود.

شارژ سریع:

اگر دوست دارید در مدت زمان کوتاهی دستگاه خود را به طور کامل شارژ کنید، کابل شارژر مغناطیسی یکی از لوازم جانبی ضروری برای شما محسوب می‌شود. یک کابل شارژر استاندارد دارای USB نوع C است و دارای دو بخش اضافی (Micro USB و Lightning) است که امروزه می‌توانند در چندین دستگاه به خوبی و با سرعت اجرا شوند.

قابل استفاده در دستگاه‌های مختلف:

کابل شارژر مغناطیسی این امکان را به شما می‌دهد که فقط از یک کابل برای شارژ تمام دستگاه‌های خود اعم از آیفون و اندروید استفاده کنید. دیگر لازم نیست نگران حمل شارژرهای مختلف باشید.

انعطاف پذیری و سهولت استفاده:

هیچ کابل شارژی به اندازه این نوع کابل انعطاف‌پذیر نیست. استفاده از آن آسان و بسیار انعطاف‌پذیر است. شما مجبور نیستید در تاریکی به دنبال پیدا کردن سوکت برای وارد کردن کابل باشید. این کابل‌ها مگنت هستند و به سرعت به تلفن همراه وصل می‌شوند.

محافظت از تلفن همراه:

به طور حتم محافظت از درگاه شارژ به عنوان یکی از حساس‌ترین بخش‌های تلفن همراه همیشه مورد توجه کاربران بوده است. یک درگاه شارژ معیوب با چالش‌های زیادی روبرو است که در نهایت منجر به تعویض باتری یا تلفن شما خواهد شد. با استفاده از کابل شارژر مغناطیسی دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید. این شارژرها دارای کانکتورهای مغناطیسی بسیار کوچکی هستند که به خوبی از این قسمت حساس گوشی شما محافظت می‌کنند.

انتقال داده بین تلفن و لپ تاپ:

این نوع کابل نه تنها دستگاه‌های شما را شارژ می‌کند، بلکه به شما این امکان را می‌دهد داده‌ها را بین لپ تاپ و تلفن هوشمند خود به اشتراک بگذارید.

هماهنگ شدن با انواع قاب و کاورها:

از دیگر ویژگی‌ها و مزایای استفاده از کابل شارژر مغناطیسی می‌توان به قابلیت هماهنگی آن با انواع قاب و کاور گوشی اشاره کرد.

بررسی کلی در مورد کابل شارژر معمولی و شارژ مغناطیسی

همانطور که گفته شد نحوه اتصال این کابل به گوشی از طریق اتصال آن به پورت شارژ گوشی است و در واقع این یکی از تفاوت‌های مهم آن با کابل شارژ معمولی نیز هست. در واقع یک کانکتور کابل شارژ باید همیشه درون سوکت شارژ تلفن همراه شما وجود داشته باشد تا سرکابل که قابلیت آهن ربایی دارد با یک حرکت ساده به گوشی وصل شود.

این کانکتور علاوه بر شارژ سریعتر مانع ورود گرد و غبار و دیگر آلودگی‌ها به درون گوشی نیز می‌شود. نوع و جنس کانکتور که به پورت شارژ گوشی متصل می‌شوند، نیز بسیار مهم است؛ زیرا اگر از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار نباشند به راحتی می‌توانند از گوشی جدا شوند. بنابراین هنگام خرید کابل شارژر مغناطیسی کیفیت و اندازه کانکتور بسیار دقت کنید.

نکته مهم دیگر که هنگام خرید این نوع کابل‌ها باید به آن توجه کرد، قاب و کاور گوشی‌تان است، زیرا اگر قاب گوشی استاندارد لازم را نداشته باشد مجبور خواهید شد، هنگام شارژ کردن مرتب قاب گوشی را از آن جدا کنید و به طور حتم شما نمی‌خواهید هر بار این کار کسل کننده را انجام دهید تا مبادا کابل از گوشی جدا شود.