با گوشی کلاب الان بخر ، بعدا پرداخت کن !

بررسی انواع ال سی دی موبایل در بازار

Monday، ۱۴ Khordaad ۱۴۰۳

ال سی دی موبایل در مدل‌ها و نمونه‌های مختلفی در بازار عمده فروشی لوازم جانبی موبایل بندرعباس وجود دارد دلیل این تنوع بستگی به برند و مدل تلفن همراه دارد.

به عنوان مثال بعضی از مدل‌های تلفن همراه مانند سامسونگ نزدیک به 5 نوع ال سی دی دارد و بعضی از مدل‌های دیگر دارای 3 الی 4 و یا حتی 2 نوع ال سی دی می‌باشند.

خرید ال سی دی آیفون

خرید تاچ ال سی دی سامسونگ

خرید تاچ ال سی دی شیائومی

به دلیل تنوع بالایی تلفن‌های هوشمند مانند آیفون، سونی و غیره هستند که در این گفتار قصد داریم در مورد انواع ال سی دی تلفن‌های همراه و تفاوت آن‌ها با یکدیگر بپردازیم.

بررسی انواع ال سی دی موبایل در بازار

انواع ال سی دی موبایل

انواع ال سی دی تلفن هوشمند اعم از:

  1. ال سی دی (OLED2)
  2. ال سی دی (Secondhand) یا روکاری
  3. ال سی دی شرکتی یا اصل
  4. انواع ال سی دی تی اف تی (TFT)
  5. ال سی دی گلس تعویض (glass change)
  6. ال سی دی آی سی (IC)

خرید تاچ ال سی دی آیفون

خرید ال سی دی سامسونگ

خرید تاچ ال سی دی شیائومی

1. ال سی دی (OLED2)

از دیگر نمونه‌های ال سی دی‌ها که برای تلفن‌های همراه سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جدیدترین مدل ال سی دی در بازار است. در این نوع ال سی دی‌ها کیفیت تصویر و تاچ آن بسیار عالی‌تر از TFT است به همین دلیل موجب محبوبیت این نوع ال سی دی‌ها شده است. ال سی دی‌های OLED 2 بسیار باریک است و به راحتی نیز بر روی فریم شیشه می‌نشیند و مشکلی ایجاد نمی‌شود.

2. ال سی دی (Secondhand) یا روکاری

ال سی دی روکاری برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها از بهترین و عالی‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شوند. در حقیقت این مدل ال سی دی به دلیل اینکه از روی تلفن همراه یا تبلت باز شده است بهترین است. در حقیقت این نوع صفحه‌نمایش‌ها فلت و اورجینال هستند به دلیل اینکه تعویض نشده‌اند به طور کلی فابریک هستند.

بررسی انواع ال سی دی موبایل در بازار

3. ال سی دی شرکتی یا اصل

از دیگر نمونه‌های ال سی دی تحت عنوان ال سی دی شرکتی یا اصل است که تولیدشده توسط خود شرکت تولیدکننده تلفن همراه است که بهترین کیفیت را دارد و شبیه به ال سی دی خود تلفن همراه است. تفاوت این نوع ال سی دی با ال سی دی روکار در این است که در روکار از خود تلفن همراه باز شده؛ اما شرکتی از طریق شرکت مورد نظر به صورت مجزا تولید و ارائه شده است.

4. انواع ال سی دی تی اف تی (TFT)

در بیشتر تلفن‌های همراه برند سامسونگ از ال سی دی تی اف تی استفاده شده است. در تلفن‌های همراه سامسونگ بیشتر از صفحه نمایش ال ای دی استفاده شده است در حالی که در بازار اشتباهاً به آن ال سی دی گفته می‌شود.
صفحه نمایش TFT از تلفن‌های همراه سامسونگ است. جنس آن از ال سی دی است و ال ای دی نیست LED کیفیت بسیار پایینی دارد و حتی کیفیت آن هم از ال سی دی‌های شرکتی و گلس تعویض هم پایین‌تر است. این نمونه از ال سی دی‌ها در بازار در بین عموم افراد به عنوان کپی شناخته شده است.

5. ال سی دی گلس تعویض (glass change)

ال سی دی گلس تعویض glass change به صورت اورجینال است که در بازار به عنوان ال سی دی اصل شناخته شده است. بر همین اساس است که ال سی دی و فلت‌های این قطعه کاملا اصل و اورجینال است و تنها گلس آن یک بار تعویض شده است که این ال سی دی را اصل می نامند. کیفیت تاچ و تصویر در ال سی دی گلس تعویض هیچ تفاوتی با ال سی دی شرکتی ندارد و تنها قیمت آن نسبت به مدل روکار و شرکتی ارزان‌تر است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بعضی از ال سی دی‌های گلس تعویض، فلت تعویض دارند.

6. ال سی دی آی سی (IC)

میزان کیفیت این نوع ال سی دی آی سی نسبت به موارد فوق، پایین‌تر است که به نوعی می‌توان آن را ال سی دی کپی نامید. قیمتی که برای این نوع ال سی دی در نظر می‌گیرید حدوداً نصف قیمت ال سی دی شرکتی است. این نمونه از ال سی دی به OLED در بازار شناخته شده است که در بعضی از مدل‌ها صفحه نمایش آن تا حدی از نمونه اصلی هم کوچک‌تر است.

به کلیه صفحه‌نمایش‌هایی که ال سی دی باشند تی اف تی گفته می‌شود. در واقع کلیه صفحات نمایش‌های آیفون تی اف تی است؛ زیرا ال سی دی هستند و مشابه تلفن‌های هوشمند سامسونگ ال ای دی ندارند. اپل در نمونه‌های جدید صفحه نمایش از مدل ال ای دی استفاده کرده است.

بررسی انواع ال سی دی موبایل در بازار

مقایسه ال سی دی اصل و ال سی دی کپی

مهم‌ترین و اساسی‌ترین تفاوت‌هایی که بین ال سی دی اصل و ال سی دی کپی وجود دارد از این قرار است:

کیفیت و جذاب بودن محتوا

ال سی دی اورجینال یا اصل تلفن‌های همراه نسبت به ال سی دی‌های کپی کیفیت نمای محتوایی بهتر و جذاب‌تری نسبت به ال سی دی‌های کپی بیشتر است. در ال سی دی‌های کپی معمولا محتوای صفحه از لحاظ تفکیک‌پذیری رنگ‌ها خیلی جالب نیستند که با کمی دقت و مقایسه محتوای صفحه بین ال سی دی اورجینال و کپی تلفن همراه می‌توانید این مسئله را به خوبی متوجه شوید.

روشنایی صفحه

ال سی دی‌های اصل از لحاظ دوام تولید روشنایی وضعیت بهتری نسبت به ال سی دی‌های کپی دارند. منظور از روشنایی به این معنا است که وضوح تصویر صفحه نمایش در فضاهای باز و تحت تابش نور بیشتر است به این دلیل که از دستگاه در محیط‌های این چنینی بدون مشکل امکان‌پذیر است. متأسفانه 95 درصد ال سی دی‌های کپی از این لحاظ ضعیف هستند و در زیر نور آفتاب و فضاهای بازدید محتوایی آن‌ها غیرممکن است.

مقاومت و عملکرد

عمدتاً ال سی دی‌های کپی نسبت به ال سی دی‌ های اصل مقاومت و عملکرد کمتری دارند و در شرایط مشابه خیلی سریع خراب می‌شوند. این نکته از دیگر تفاوت‌هایی است که بین ال سی دی اصل و اورجینال وجود دارد.

سرعت کارایی تاچ

مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت ال سی دی اورجینال و ال سی دی‌های کپی مربوط به کیفیت عملکرد تاچ‌ها است. کیفیت کارایی تاچ‌ها ال سی دی اصل بالا است که از این لحاظ دقیقاً مطابق با ال سی دی‌های فابریک تلفن عمل می‌کند، به این معنا که هیچ باگ تأخیری ندارد؛ لذا متأسفانه در بیشتر موارد ال سی دی‌های کپی سرعت عملکرد بالایی ندارند به ویژه تاچ آن‌ها که با تاخیر کار می‌کند.

این مسئله در بعضی از مواقع می‌تواند بسیار آزاردهنده و ناخوشایند باشد این نکته از تفاوت‌های بارزی است که نشان‌دهنده اورجینال بودن ال سی دی یا کپی بودن آن را نشان می‌دهد.

قیمت ال سی دی اصل و ال سی دی کپی

از فاکتورهایی نشان از تفاوت میان ال سی دی اصل و کپی را نشان می‌دهد قیمت آن است. ال سی دی‌‌های کپی نزدیک به 40 درصد و در برخی از مواقع 50 درصد از ال سی دی‌های اصل قیمت ارزان‌تری دارند، لذا نباید غافل شوید که کیفیت آن در مقایسه با ال سی دی‌های اورجینال بسیار پایین است.